jom klik2

Selamat datang

Selamat datang ke RnZ

Jom Follow:-

Rabu, 9 November 2011

Bunga Orkid

 Last 2 weeks, habis segala pokok yang ader kat umah aku buang,..dah bosan..he,,he,,nak tanam bunga ROSE Cadangnye...
Minggu lepas pulak balik kampung,...singgah rumah my grandma,..
aduh!!!! geramnya tengok hasil tanaman dier,aaa,.bukan yang sayuran yer,tapi bungaan,Menjadi betul. Orkid yang ditanam berbunga,..wow,..DASYAT TUH, kalah kebun bunga Ah Chong dah,ha...ha...ha, pastuh terus cakap kat my hubby nak follow ORKID,,,hubby senyum jer, mungkin kelakar dengan hobi aku yang selalu bertukar2,,ari2 aku gilakan ROSE,..ermmmm dah 2 bunga aku giler nih.Terus tanya kat my grandma camner nak kasi hidup si ORKID nih,nak tau dia jawab aper,,,campak2 pon boleh idup,,,hu,,hu,.hu aku ingat jaga ORKID ni susah ,maintenance pon banyak. Tapi x taulah kan orang kata tangan orang lama2 nih cucuk apa2 pokok pon menjadik..
Apa lagi,terus soh my grandma keratkan dahan yang patut ditanam, seplastic besar bawak balik rumah
kata my grandma senang jer cara nak tanam,


1) Perlukan dahan pokok
2) Sedikit batu bata (dipecahkan)
3) Sedikit arang


itulah makanan untuk ORKID kata my grandma


Tunggu yer,,nanti nak upload pics ORKID my Grandma. & next My ORKID

Tiada ulasan:

Catat Ulasan